Felietony

Organizacja pracy – aplikacja Trello.

organizacja pracy

Myślę dużo. Myślę intensywnie. Myślę nad zawartością bloga, projektami i przedsięwzięciami, które warto rozpocząć, czy o tym co mógłbym zrobić dla samego siebie, dla własnego rozwoju. Pomysłów mam sporo. Pojawiają się w różnych miejscach i o niespodziewanych godzinach. Niestety ulatniają się momentalnie. Niektóre po czasie tracą blask. Uznałem, że może warto będzie wypróbować jakąś aplikację wspomagającą organizację pracy. Wybór padł na Trello.

Funkcje Trello

Powiedzmy sobie szczerze. Do rozbudowanych, wielofunkcyjnych aplikacji, Trello nie należy. Założenie jest proste. Trello ma pełnić funkcję notatnika, w którym zapisujemy nasze pomysły, plany i zamierzenia. Koncept – banał. Wykonanie też pozostawia wiele do życzenia. Aplikacja opiera swoje działanie na tworzeniu tablic, do których dopisujemy nasze plany, zadania, pomysły i po czasie odhaczamy rzeczy już zrealizowane. Wokół tego działa społeczność, której możesz umozliwić wgląd do swoich tablic, bądź też wspólnie korzystać z jednej tablicy, z np. firmowym projektem. To czego mi osobiście brakuje, to wewnętrzny kalendarz, w którym moglibyśmy obserwować nasze postępy wraz z upływem czasu. Poszukam może i dam znać.

Edit: znalazł się.

 

Organizacja pracy

Trello, a organizacja pracy.

Tym co mnie trzyma przy tej aplikacji jest fakt, iż pomaga mi ona w planowaniu własnych poczynań. Telefon mam przy sobie praktycznie zawsze, dlatego teraz żaden błysk mojej kreatywności mi nie umknie :p. Każda myśl jest momentalnie notowana. W wyniku eksperymentowaniu na samym sobie, spostrzegłem, że notowanie działa w pewnym stopniu motywacyjnie. W końcu długa lista rzeczy do zrobienia daje do zrozumienia, że nie ma czasu na obijanie się. Roboty jest przecież kupa.

Początkowo byłem nastawiony pesymistycznie do samej idei planowania. Wszystko na żywioł. Od jakiegoś czasu zmienia się moje podejście. Co prawda, są rzeczy, do któych można podchodzić spontanicznie. Nie należy do nich jednak organizacja pracy i rozwój osobisty.. Tu liczy się przede wszystkim regularność i systematyczność. Gdy mamy coś do zrobienia to warto zaplanować wszystko zawczasu. Wtedy, gdy już usiądziemy na poważnie do danego zadania to nie marnujemy czasu na zastanawianie się co teraz robić. Po prostu to robimy. Zorganizowana praca to praca efektywna. Tablice pełne zadań TO DO w pewnym sensie łapią za kark. Motywują i nie pozwalają o sobie zapomnieć.

Organizacja pracy

Niewykluczone, że są lepsze aplikacje, niż Trello. Podzielcie się swoimi narzędziami wspomagającymi organizację własnej pracy, bądź też poszczególnych dni. Czego używacie? Może stawiacie na klasyczne rozwiązania w postaci kalendarzyków? Tyle ode mnie. Dzięki.

  • @łukaszu czy sa lepsze aplkacje/rozwiązania niż Trello? Wszystko zalezy od tego czego potrzebuje i jakiej jest wielkości organizacja. Na początek, w fazie rozwoju i poszukiwania skutecznych narzędzi Trello jest super. Jednak wraz z rozwojem organizacji, gdy w gre wchodzą inne czynniki takie jak: zarządzanie uzytkownikami w jednolitym środowisku, ochrona i dostęp do gromadzonych tam danych czy praca z dokuemntami – wtedy potrzebne są produkty wyższej klasy. Jednym z takich rozwiązań jest http://www.kan.bo https://youtu.be/u9ZKtUqEb8Y gdzie pracę możesz zorganizować podobnie jak w Trello, ale cała infrastruktura jest po stroni Office365 i Azure. Organizacja w pełni zarządza środowiskiem i dostępem do niego. Różne organizacje na róznym etapie funkcjonowania potrzebują adekwatnych narzędzi. Należy stale je dopasowywac do modelu w jakim się pracuje. Innovate or Die!