IT news flash lipiec 2021

Cześć! Po krótkiej przerwie powracamy ze świeżą porcją newsów ze świata IT! Jesteście gotowi?

Github rozpoczyna wsparcie związane z DMCA

Według raportu Github w roku 2020 dokładnie 2097 projektów zostało usuniętych z powodu naruszenia praw autorskich DMCA. Szef Githuba, Mike Linksvayer, poinformował, że większość programistów usuwa swoje prace nie próbując nawet walczyć o swoje prawa. Aby to zmienić, Github ufundował GitHub Developer Rights Fellowship. Dzięki temu deweloperzy będą mogli bronić swoich praw bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Na razie program obejmie tylko problemy związane z sekcją 1201 praw DMCA, ale Mike Linksvayer poinformował, że rozważa się, aby w przyszłości Github obsługiwał również i inne sytuacje.

https://cutt.ly/it-news-flash-github-support-dmca

WhatApp + protokół Signal = więcej bezpieczeństwa

Jeden z najpopularniejszych komunikatorów, WhatsApp, testuje właśnie nową architekturę szyfrowania, aby zwiększyć bezpieczeństwo i prywatność użytkowników. Obecnie WhatsApp wykorzystuje szyfrowanie typu end-to-end oparte na unikalnym, powiązanym z danym urządzeniem identyfikatorze. Każde konto posiada listę zaufanych identyfikatorów i aby dodać nowe urządzenie, użytkownik musi je odpowiednio zweryfikować. Sposób ten jest prosty w implementacji, ale niestety nie jest on pozbawiony wad. Haker wciąż może wprowadzić identyfikator swojego urządzenia, korzystając np. ze serwerów złośliwych. Aby zapobiec tego typu sytuacjom, WhatsApp będzie w przyszłości używać protokołu aplikacji Signal. Opiera się on na szyfrowaniu na wielu urządzeniach typu end-to-end. Mówiąc jak najprościej szyfrowanie to polega na kombinacji wielu identyfikatorów różnych urządzeń. Dodanie kolejnego identyfikatora wymaga znajomości całego klucza. Dodatkowo każda wiadomość zostanie wysłana do wszystkich zarejestrowanych urządzeń odbiorcy i nadawcy. Dzięki temu komunikacja między użytkownikiem a serwerem zostanie ograniczona do minimum. Ten sam algorytm szyfrowania zostanie zastosowany do połączeń głosowych/wideo.

https://cutt.ly/it-news-flash-whatsapp-signal-protocol

Google ogłasza Android Game Development Kit

Znacząca część gier i aplikacji Android opiera sie na C/C++ ze względu na stabilność i wydajność tych języków. Jak wszyscy jednak wiemy, system Android korzysta z modułów Java, a żeby zintegrować je z aplikacjami opartymi na językach C trzeba wykorzystywać skomplikowanego w użyciu JNI. Aby ułatwić twórcom zadanie, Google ogłosił nowy Android Game Development Kit, który jest stworzony w czystym C i C ++. Celem tego API jest zmniejszenie użycia Javy do minimum, a tam, gdzie użycie to jest konieczne, Android Game Development Kit sam zajmie się integracją Javy i C/C++. Pierwsze wydanie będzie zawierać kilka, już istniejących bibliotek, ale z wieloma, istotnymi ulepszeniami. Zestaw będzie również zawierał nowe narzędzia do optymalizacji wydajności, aby przyśpieszyć działanie gier.

https://cutt.ly/it-news-flash-google-agdk

Winux czy Lindows?

Gdyby ktoś powiedział, że Microsoft wyda własną, samodzielną dystrybucję Linuksa, prawdopodobnie każdy wybuchłby śmiechem. Jeszcze nie tak dawno konkurencja na froncie Windows-Linux była widoczna gołym okiem. Fakty są jednak inne: Microsoft właśnie udostępnił kod źródłowy CBL (Common Base Linux)-Mariner na swoim GitHubie! Jednak niestety rozczarujemy wszystkich miłośników crossoverów i systemów Unix: CBL-Marine to wewnętrzny projekt Microsoft. Powstał on aby pomóc inżynierom Microsoft w tworzenie infrastruktury chmurowej, a także produktów i usług brzegowych. Oznacza to, że zwykły Kowalski raczej nie znajdzie praktycznego zastosowania tego systemu, ale mimo wszystko gigant z Redmond daje nam możliwość sprawdzenia go w akcji.

https://github.com/microsoft/CBL-Mariner

https://cutt.ly/it-news-flash-cbl-mariner

You Might Also Like
1 Comment
Dodaj komentarz

icon